Review: een fotoboek maken bij Fotofabriek.nl

WP_20151022_13_08_11_Pro

Vandaag even geen recept maar een review én een give away! Een aantal weken geleden werd ik benaderd door fotofabriek.nl met de vraag of ik het leuk vond om met hun software een foto/receptenboek te maken. Aangezien mijn (kook)boek nog heel even op zich laat wachten (in januari ligt hij in de winkels) leuk me dit een leuk idee en dus ging ik aan de slag…

Bij Fotofabriek kun je op drie manieren aan de slag. Je kunt gebruik maken van de gratis online software, je kunt aan de slag met de online creator of je kan gebruik maken van de PDF uploader. Verder kun je kiezen uit een uitgebreid assortiment in fotoboeken. Formaat, een staand of liggend album, papiersoort, glans of mat, hard- of softcover, omslagkleur, bindwijze enz. Op die manier creëer je een volledig gepersonaliseerd fotoboek met een unieke uitstraling.

WP_20151012_10_27_27_Pro

Fotofabriek kwam als winnaar uit de bus bij de Radar fotoboekentest 2015 en dat is natuurlijk niet voor niets. Ik ging aan de slag en het maken van mijn foto/receptenboek ging heel snel en gemakkelijk. De software is gebruiksvriendelijk en voorkennis was dus ook niet nodig. Nu moet ik wel bekennen dat ik het boek (en dan met name de teksten) wegens tijdgebrek vrij simpel heb gehouden. Er is qua opmaak veel meer mogelijk maar met een baby die veel aandacht vraagt had ik even geen tijd/zin om daar goed voor te gaan zitten 😉

WP_20151012_10_27_46_Pro

Na het afronden van mijn ‘project’ had ik het boek al na 4 dagen in huis, super snel dus! Maar hoe zat het met de printkwaliteit? Voor de foto’s van mijn gerechten gebruik ik een spiegelreflexcamera en ja, de foto’s komen erg mooi uit. De printkwaliteit is echt zeer goed en de foto’s doen mijn gerechten dan ook eer aan.

Ben jij nu ook benieuwd hoe mijn fotoalbum geworden is? Van fotofabriek.nl mag ik een kopie weggeven! Hoe je hier kans op maakt? Maak een foto van je lekkerste gerecht en plaats deze als reactie op dit artikel op Facebook. Samen met de “Fotofabriek jury” kies ik leukste/mooiste foto uit en de winnaar krijgt het boek door Fotofabriek thuisgestuurd. Ik kan verklappen dat er ook nieuwe, nog niet eerder gepubliceerde gerechten in dit boek staan dus ik zou zeker meedoen als ik jou was 😉 Of ga zelf eens aan de slag, misschien dat je nog (vakantie)foto’s hebt liggen? Ik weet in ieder geval waar ik het geboorte album van zoonlief ga bestellen!